Subtotal DKK 0,00
Total DKK 0,00
Heraf moms DKK 0,00
Firmanavn
Navn
Adresse
Adresse 2
Postnr.
By
LandDanmark
Momsnr.
E-mail
Telefon

Din indkøbskurv

SubtotalDKK 0,00
TotalDKK 0,00
Moms udgør i altDKK 0,00

Handelsbetingelser

Alle aftaler på Skads Blomster indgås på dansk. Alle priser er inklusiv moms.

Betaling med et af følgende betalingskort




Betalingskort er den mest sikre betalingsform på nettet. Du er som forbruger 100 % sikret mod svindel og manglende leveringer. Du vil til enhver tid kunne forlange det indbetalte beløb retur (ved tvister tilbageholdes beløbet af din bank, til en eventuel domstol afgør tvisten).

Betaling med kreditkort


Beløbet hæves først på dit kort, når varerne hentes fra Skads Blomster. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Fortrydelse

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Returnering


Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, bør du straks sende varen retur til os. Fristen herfor udløber 14 dage efter, du har givet os besked om, at du har fortrudt dit køb. Dog har du selv ansvaret for varen i perioden og dermed risikoen for at varen går til. Se mere herom nedenfor.

Ingen fortrydelsesret


Nogle planter er særlige følsomme overfor udtørring og anses derfor som varer som let går til. Det gælder fx for planter uden potte og for barrodsplanter, som der derfor ikke er fortrydelsesret på.
Varens stand, når du sender den retur
Du har i fortrydelsesperioden ansvaret for, at varen bliver behandlet korrekt, hvilket for planter vil sige, at de vandes dagligt og sikres mod udtørring, vind og vejr. Har varen været plantet/brugt eller ikke behandlet korrekt, vil varens handelsværdi være forringet, og du vil således kun få en del eller intet af købsbeløbet retur. Du hæfter således for en eventuel forringelse af varens værdi, såfremt returvaren ikke er egnet for gensalg.
Du må ved modtagelse af varen undersøge varen for at fastslå varens art, egenskaber samt evt. hvordan den fungerer. Du kan således ”prøve” varen på samme måde, som hvis du havde købt den i en fysisk butik. Det betyder dog, at du ikke må tage den i brug ved fx at plante den eller fjerne potten. Har planten været plantet eller returneres den uden potte, vil værdien være forringet, og du vil kun få en del eller intet af købsbeløbet retur.

Tilbagebetaling af købsbeløbet


Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, som beskrevet ovenfor, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, samt returfragtomkostningen hvis vi har forestået returfragten), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Skads Blomster Esbjerg APS
skads blomstervej 6
6705 Esbjerg Ø
Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation


Købelovens mangelsregler gælder for dit varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du derfor som udgangspunkt en reklamationsret i 24 måneder.
Når man køber levende planter er det vigtigt, at du som kunde sætter dig grundigt ind i hvordan planten skal plantes, plejes og passes for at få planten til at gro videre.
Din reklamationsret dækker fejl og mangler ved varen på leveringstidspunktet. Du bør derfor straks ved modtagelse af forsendelsen, åbne denne og vurderer planterne. Evt. fejl og mangler skal sendes til os på mail info@skadsblomster. Hvis muligt, gerne med billeder.
Planter er levende organismer, og der er derfor ydre forhold som jord, vind og vejr mv, som kan medføre at planten ikke overlever.
Din reklamationsret gælder derfor ikke for;
• Planter der ikke er håndteret eller plantet korrekt;
• Planter der ikke er pakket ud umiddelbart efter modtagelse og ikke plantet indenfor 24 timer;
• Planter der er plantet i krukker;
• Planter der har været udsat for vind, sol eller udtørring, under plantningen eller umiddelbart efter;
• Planter som har været udsat for tørke eller drukning;
• Planter der har været udsat for frostskader;
• Planter der har været udsat for fysiske skader som følge af vildtgnav, påkørsel, hærværk, kraftig vindpåvirkning eller lignende;
• Planter der er plantet udenfor sæson;
• Planter som er placeret i andre lysforhold end anbefalet på Skads Blomster;
• Planter der er plantet tæt på offentlige arealer, hvor der saltes;
• Planter der har været udsat for insekt og svampeskader;
• Planter der har været udsat for sprøjteskader.
For varer med begrænset levetid er din reklamationsret begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare. Det gælder således for fx. sæson planter / 1-års planter.
Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, er det vigtigt, at du snarest muligt og indenfor rimelig tid kontakter os. Vi vil altid forvente, at du har kontaktet os vedrørende problemet, forinden du sender varen retur.
Når du køber planter hos Skads Blomster garanterer vi, at det er friske og sunde planter, du modtager. Skulle du modtage planter, hvor emballagen er brudt undervejs i transporten, eller planten har andre synlige skader, anbefaler vi, at du straks reagerer.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Skads Blomster

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Hvis vi vurderer, at planterne ikke har taget skade, kan det aftales at planterne plantes ud. Hvis der senere skulle opstå uventede problemer med planten, erstatter vi disse planter uden beregning.
Varer skal sendes til følgende adresse:
Skads Blomster
Skads blomstervej 6
6705 Esbjerg Ø

Klageadgang


Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@Skadsblomster.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Udsolgte varer


Hvis en vare er udsolgt eller ikke er tilgængelig, vil vi så vidt det er muligt erstatte med en tilsvarende plante, hvis alternativet er identisk med den oprindelige vare. I de tilfælde der ikke umiddelbart kan erstattes med en tilsvarende vare, får du en mail, hvor du selv kan vælge om du ønsker, at vi forsøger at skaffe varen, som vil betyde at ordren udskydes. Du kan her også vælge, om du vil acceptere manglen og at vi sender resten af ordren. Eller om du ønsker helt at afbestille ordren.
Er ordren bestilt med betaling via dankort, og varen ikke kan leveres og der ikke kan findes et alternativ, leverer vi resten af ordren og trækker kun det beløb der svarer til de leverede varer på dankortet.


Cookies


På Skads Blomster anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik


Vi bruger en logstatistik på Skads Blomster hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Skads Blomster.

Persondatapolitik


Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr., mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Skads Blomster ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på Skads Blomster er SKADS BLOMSTER ESBJERG ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@skadsblomster.dk